Vill ha den 28 Maj!

Nu har jag vart dålig på att skriva igen men har ju inget internet så har lite svårt att uppdatera då dock har jag ju inte vart hemma så mycket heller men har pluggat som en idiot så fort jag haft tillfälle.

Så min helg har varit lugn, vart med Jack och så åkte hem till min mamma i Västerlanda i Måndags för att få lite hjälp med mitt plugg. Är så fruktansvärt kass på matte så behövde nån som kunde förklara lite haha men även mamma hade lite svårt med det först. Men det var mysigt att vara hemma, har ju lovat mamma att komma hem en hel helg snart men det är lite svårt att få det att passa in är alltid nåt nån helg som man lovat någon att göra. Tisdagen blev även den en heldag med mammi, åkte och överraska Frida på salongen med lite godsaker och så. Innan mamma åkte hem släppte hon av mig hemma hos Michaela då hon är hos sin pappa i Ytterby och passar deras hund, vi myste och så pluggade så klart! 

Sen äntligen kom onsDag, dagen med stort D liksom! Ska ju vara med och tävla som årets kockelev 2010 i väst! Och det är ett sjukt stort prov bara teoretisk om allt i princip som jag lärt mig sen ettan. Sen var det även en matte del med kökskalkylering. Men provet kändes bra och jag är nöjd så mer kan jag inte göra, nu måste man bara vänta tills den 28 maj. Får reda på hur det gått då på studenten och allt, kommer att få gå upp och få diplom och så förhoppningsvis ett pris hihi! Kvällen kunde inte avslutats bättre än med en grym kökslektion då vi lagade och fick käka havets läckerheter som ostron, kräftor, pilgrimsmusslor, blåmusslor, grönmusslor, bläckfisk, krabba och så gjorde vi egen pasta. Sen åkte jag hem till Mela igen...

Och idag har man vart i skolan så klart, fick reda på att jag ska vara med i en annan tävling men detta är en lagtävling så jag, Sofia och Jann ska tävla. Denna gången är det en praktisk tävling och vi ska laga en tre-rättersmeny till 4pers till en jury. Tävlingen hålls på Burgården och heter VGS-trofén. Skall bli grymt skoj... Men det är inte förrän den 6 Maj.

Nu är jag hemma hos Mela igen skall strax gå ut med vovven sen så blir det deg framför tv:n med en film, mmmm sovmorgon imon! Me like!




Blev sushi till lunch idag hade ju glömt mitt bamba kort^^

Pusspåer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0