Valentines day

Så var det alla <3-dag! Lite tråkigt att man inte är hemma, skulle hellre vart med Jack än att jobba hehe :)

Både lördag och söndag har vi haft en specielle alla hjärtansdag meny med rätter som man delar på och lite annat gott, jag har vart ensam på desserter så det har blitt en del att göra, efter en helt galen service på lördags kvällen så var det skönt att krypa ner i sängen. Fick hur mycket beröm som helst, de tyckte jag hade vart skit duktig och jobbat jättebra och det kändes så himla bra gör ju att man orkar lite till, vet ju att de är jätte nöjda med mig men att få beröm får ju en att växa lite mer så söndagens lunch och även kvällen gick strålande med det lilla extra i självförtroende skicka jag ut desserterna och inga problem, lätt som en plätt sen var även söndagen avklarad... så nu sitter jag här, väntar på att Jack ska logga in så man kan i alla fall kan få säga hej eller nåt haha på alla <3-dag. Skall lägga upp lite bilder från helgens meny och skriva den. Men det är på engelska så mamma hihih du får fråga om det är nåt du inte vet vad det är. Åh vad jag saknar min familj föresten, men nu är det bara en vecka kvar! Imon är man ledig så då ska det sovas ut! GOTT!

Valentines weekend menu

Glass of champagne on arrival
A taste of celeriac & apple soup
Trio of salmon: smoked pave, gravadlax, ballotine, cucumber noodels lemon and caviar dressing to share
Ham hock faggot, split peas, red wine sauce
Confit Gressingham duck leg, puy lentils, morteaux sausage, crispy pancetta
Chicken and leek terrine, potato sallad, mustard dressing
Butternut squash risotto, sage
Roasted hake, lightly curried mussels and clams
Pan fried fillet of bream, braised fennel, tomato fondue & olives
Braised blade of beef, truffle potato puree, wild mushrooms
Crispy belly of pork, braised chicory, orange and anise sauce
Coq au vin, smoked bacon, baby onions to share
Plate of English cheeses, plum chutney, grapes & biscuits
Passion fruit mousse, mango, coconut sorbet
Dark chocolate pave, white chocolate ice cream
Glazed lemon tartlet, raspberry sorbet
The Brasserie at Mallory dessert plate to share
Coffee and chocolates

bjuder på lite bilder med...


The Brasserie at Mallory dessert plate to share


Glazed lemon tartlet, raspberry sorbet


Passion fruit mousse, mango, coconut sorbet


Dark chocolate pave, white chocolate ice cream

Greetings from England / H


Kommentarer
Postat av: Jenny

Så gott det ser ut!!

2010-02-18 @ 21:42:53
URL: http://honeypumpkin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0