Loves London!

Då har två dagars ledighet passerat förbi, och dessa tillbringade jag och Mela i London... Älskar den staden och nu känner man sig inte som turist längre när man hittar runt utan problem.. Sist vi var i London så blev jag ju sjuk så vi hann inte med så mycket men denna gången så fick vi gjort en hel del :)

Vi åkte upp söndagen efter jobbet vid sju tiden, duktig som vi var hade vi bara packat en liten väska var, sist hade vi alldeles för mycket med oss ju. Men vi drog direkt till henne som vi bodde hos sist "Michaela C" fixade iordning oss och drog till The Big Red, världens coolaste och skönaste rock pub. Där mötte vi upp några utav Melas vänner från sverige haha eller ah Öckerö. Vi sjung svenska snapsvisor och körde Lambo sen blev det hemgång men först ett stopp för lite kebab. Vi tog alla en taxi hem till Michaela C där vi satt och spela lite poker innan alla somnade.

På måndagen så drog vi in till stan jag och Mela var tvungna att hitta nån billigt boende då det skulle komma massa nya elever till huset idag så det skulle bli fullt. Vi checkade in på samma vandrarhem som Melas vänner The Generator hette det, helt okej. Jag och Mela hade tur och fick iaf ett privatrum. Sen så drog vi till restaurang Belgo och käkade blev musslor och hallonöl för min del hehe smaskens! Sen så började våran shopping runda. Jag fick köpt det som jag sa att jag skulle köpa och inget mer. Riktigt bra inga dumma impulsköp. Det blev jeans, converse, keps, och några hemliga presenter som jag inte kan skriva här. Köpte även en grå tyg halsduk kollade på en sån i sverige innan jag åkte men fanns bara kvar i svart och nu hitta jag en liknande i grått, jättesnygg! Träffade även Emmy och Sandra en snabbis men de skulle hem och tvätta, tråkmånsar! Efter en stund orka inte Melas vänner med mer shopping men jag och M fortsatte, fast vi orkade inte heller så mycket längre så vi satte oss och käkade sushi istället. Sen drog vi oss också tillbaka till vandrarhemmet, blev en lugn kväll och vi hängde i baren på hemmet.

Melas kompisar åkte hem på måndag morgon så de åkte när hon och jag låg och sov, när vi vakna till liv checka även vi ut och drog till Starbucks och åt frukost. Sen så gick vi på Brittiska Museumet, så sjukt stort det var rikigt maffigt. De hade väldigt mycket grejer med, speciellt från Egypten var häftigt att gå och kolla på alla gamla statyer och mumier. Men coolast var när vi kom till delen med vikingarna, där stod det om sverige och Birka, de hade fornlämningar från Gotland och lite andra ställen i Sverige. Efter museumet blev det donken och sen lite till shopping fick köpt min adidaströja som stod på min "lista" Nu har jag bara Hunter stövlar kvar sen skall jag inte köpa nåt mer innan jag åker hem! Måste ju se till att jag kan få med mig allt hem med! Vi mötte upp Isak en kompis från Sverige i Covent garden men vi var båda stressade så vi snacka bara lite snabbt han bjöd med mig och Mela ut senare de skulle på förkrök och sen pubrunda men tyvärr så var vi tvungna att ta tåget hem till Leamington.

Efter ett fullpackat tåg så var vi hemma i våran lilla stad klockan var runt åtta och jag och M bestämde oss för att gå till restaurang 23 och äta eftersom vi känner en utav kockarna där. Mela åt trerätters men jag strunta i desserten fick bara i mig tvårätters men gott var det. Sen blev det att dra sig hemåt skulle ju jobba dagen efter.

Bilder och så kommer skall bara hitta kameran nånstans här i röran haha

Greetings from England / H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0